A brief history of Internet

Just a few links about history of the Internet 

 

Kuvan lähde Sosiaalisen median historiaa
Timeline of the launch dates of many major SNs and dates when community sites re-launched with SNS feature Source: Boyd & Ellison 2008 (13.5.2022.)

 

¨Internet 1994
¨Sosiaalinen median ensimmäinen työkalu 1994: Six Degrees.com
¨Nykymuotoinen sosiaalinen media 2007
 
2011 kirjoitin, että Sosiaalisen median työkalut säästävät kustannuksia pk-yrityksissä.
¨Palaverit: matkakustannukset, aika, think green Työkaluja: ietherpad, ConnectPro, Google Docs, SecondLife, Skype
¨Markkinointi mainoskustannukset Työkaluja: Facebook, blogit, web-sivustot, twitter,
¨Kansainvälistyminen kustannukset, pienikin yritys voi kansainvälistyä ilman suurta pääomaa. Työkaluja: Verkkokauppa, blogit, web-sivustot, twitter, facebook, jaiku,
¨Etätyömahdollisuudet. Mahdollisuus jatkuvaan kommunikointiin, eli ole väliä, missä aivot ovat, riittää kun on aivot. iEtherpad, ConnectPro, Google Docs, SecondLife, Skype
¨Uusien ideoiden oppiminen ja hyödyntäminen
 

 

Abstrakti aiheesta  tammikuussa vuonna 2011. Esitetty Perheyritystutkijoiden päivillä Porissa. 

 

Abstract Matkalla sosiaaliseen mediaan Sosiaalinen media yrittäjän työkaluna 

Tietotekniikan kehittyminen on tuonut uusia mielenkiintoisia työkaluja yrittäjän ulottuville. Sosiaalinen media on ilmiönä suhteellisen uusi, sillä se on ollut olemassa vasta vuodesta 2007 saakka nykymuotoisena. Ajankohtaisia kysymyksiä ovat mm. mitä ja miten yrittäjä voisi tai mitä ja miten hänen pitäisi kyetä hyödyntämään näitä erilaisia verkossa olevia sosiaalisen median työkaluja ja sosiaalista mediaa liiketoiminnassaan?

Haastetta lisää toisaalta sosiaalisen median työkalujen suuri määrä ja toisaalta yrittäjien kyky hyödyntää ja tunnistaa itselleen sopivammat näistä työkaluista. Etenkin iäkkäämpien yrittäjien ATK-taidot eivät ole kovin hyvät, eivätkä aika ja motivaatio riitä kouluttautumiseen ja työkaluihin tutustumiseen. Käyttökustannukset vaihtelevat maksuttomasta maksullisiin. Käytännössä kuitenkin, jos näitä työkaluja ryhdytään käyttämään, pitää huolehtia siitä, että sisältö on ajantasaista ja asiakas saa luvatun palvelun verkon kautta. Yrittäjä joutuu todennäköisesti tekemään valinnan, keskittyykö hän käyttämään sosiaalisen median palveluja yrityksen ulkoiseen vai sisäiseen toimintaan. Ulkoiseksi toiminnaksi voidaan laskea esimerkiksi myyntiin ja markkinointiin liittyvät toimet ja sisäiseksi työhön liittyvä koulutus ja tiedonhallinta. 

Tutkimuksen toteutus: Haastattelu. Kohderyhmänä 10–20 pohjalaista pk-perheyrittäjää, jotka hyödyntävät tai suunnittelevat hyödyntävänsä sosiaalista mediaa liiketoiminnassaan. 

Tutkimuskysymykset: Kuinka hyödynnätte sosiaalista mediaa liiketoiminnassanne? Kuinka olette ajatelleet hyödyntää sosiaalista mediaa liiketoiminnassanne? Avainsanat: sosiaalinen media, yrittäjä, PK-yritys, perheyritys


 



 
 











 Source: missing









Source: http://media02.hongkiat.com/infographics/Periodic-Table-of-the-Internet-Infographic.jpg
Source is from this page: 50 Informative and well-designed Infographics  (13.5.2022)

Edit

13.5.2022 20 min

Comments