Jopo PopUp-shop ja sosiaalinen media

(Kuva: A. Stubb)

Kevään viimeisillä yrittäjyyden kursseilla olen hahmottanut yrittäjyyttä ajattelu ja toimintatapana (sisäisenä yrittäjyytenä) sen lisäksi, että joistakin ihmisistä tulee ihan oikeita yrittäjiä. Yrittäjyyden yhteydessä puhuin kyvystä nähdä tutuissa asioissa mahdollisuuksia ja uskallusta tehdä asioita toisin kuin muut. (Sissimarkkinointi ja WOM, sosiaalinen media ja sen oivalliset työkalut apuvälineinä aloittavan yrittäjän pienen budjetin markkinoinnissa.)

Rikka Kosken avaama PopUp -shop Urbainbikestore  on oiva esimerkki yritteliään ihmisen luovasta kekseliäisyydestä. Toivottavasti  polkupyörät menevät kaupaksi.


Riikka Koski avasi jopo POP UP -storen Genevessä
Tiedote. Julkaistu: 03.05.2011 klo 14:30 - Helkama Velox

http://www.epressi.com/go/3659.html


Sveitsin Geneveen muuttaneella Riikka Koskella on niin vahva usko jopon brändiin ja laatuun, että hän päätti tilata rekkalastillisen jopoja ja ryhtyä jopo-yrittäjäksi.

Riikka Koski avasi viime viikon perjantaina Geneven keskustan läheisyydessä POP UP -myymälänsä Urbanbikestore.com, jossa myydään yksinomaan jopoja. Varastoa hänellä on 200 pyörän verran.

– Muutimme viime kesänä Geneveen mieheni työn perässä ja otimme tietenkin jopomme mukaan. Kaupungin kaduilla pyöräillessämme huomasimme, kuinka lähes kaikki jäivät tuijottamaan kiinnostuneina jopojamme ja moni tuli kysymään, mistä pyöriä voisi ostaa. Kun jäin äitiyslomalle, kypsyi ajatus jopon maahantuomiseksi, L’Oréalin markkinoinnissa Suomessa työskennellyt Koski kertoo.

Myymälässä on käynyt jo mukavasti väkeä ja moni sveitsiläinen on ihastunut jopon mukavaan ajoasentoon ja rentoon ulkonäköön. Kosken tavoitteena on, että kesän jälkeen kaikki 200 jopoa olisivat löytänyt uuden kodin.

– Haastavaksi homman tekee se, että markkinointiin ei ole juurikaan vielä varoja. Olenkin satsannut sosiaaliseen mediaan, Facebookiin, omiin nettisivuihin ja nettivideoihin. Yritän levittää sanaa myös pohjoismaisten verkostojen kautta. Paikallislehteen laitoin kuitenkin ilmoituksen, Koski selvittää.

Helkama Veloxin toimitusjohtaja Jari Elamo iloitsee uudesta jopo-maasta ja Kosken suomalaisesta sisusta.

– jopoja on toki toimitettu aiemmin moniin eksoottisiin maihin aina Japania myöten. Tämä on kuitenkin ensimmäinen kerta, kun joku uskaltaa lähteä tilaamaan enemmän kuin muutaman kappaleen myyntiin, Elamo kertoo.

jopo-myymälä on auki viikon verran. Sen jälkeen Koski aikoo jatkaa myyntiä nettisivujensa kautta ja osallistumalla erilaisiin tapahtumiin. jopon saa omakseen Sveitsissä 579 frangilla eli 440 eurolla.

– Toiveena on, että tulevaisuudessa toimintamme laajenisi myös Sveitsin muihin kaupunkeihin Zürichiin ja Berniin. Nyt olisi vaan tärkeintä saada mahdollisimman monta jopoa Sveitsin kaduille, jotta joposta saataisiin täälläkin jokaisen polkupyörä, Koski hymyilee.

Tutustu Kosken tekemään jopo-videoon: http://www.youtube.com/watch?v=QLCK_OwXIoU

Lisätietoja:

Urbanbikestore.com, Riikka Koski, +41 7993 83047, riikka@urbanbikestore.com

www.urbanbikestore.com

Jari Elamo, Helkama Velox Oy, p. 040 7672 538, jari.elamo@helkamavelox.fi

Helkama Emotor on suomalainen perheyrityskonserni, jonka konserniliikevaihto on noin 61 miljoonaa euroa ja henkilökunnan määrä 333. Konsernin yhtiöihin kuuluvat Helkama Velox Oy, Suomen Polkupyörätukku Oy, Helkama Bica Oy sekä tämän tytäryhtiö Helkama Bica (Shanghai) Co.Ltd. Helkama Bica valmistaa laiva- ja teollisuuskaapeleita Kaarinan ja Hangon tehtaillaan. Sen liikevaihto on 28 miljoonaa euroa. Laivakaapeleita valmistavalle Helkama Bica Shanghaille liikevaihtoa kertyy 7,7 miljoonaa euroa. Polkupyöriä valmistavan, maahantuovan ja markkinoivan Helkama Veloxin tehdas sijaitsee Hangossa ja yrityksen liikevaihto on 15,6 miljoonaa euroa. Liikevaihdoltaan 10,4 miljoonan euron Suomen Polkupyörätukku on Suomen suurin
polkupyörien vähittäismyyntiketju. Polkupyörätukun pyöräbrändejä ovat muun muassa Insera ja Corratec.
Liitteet

* helkama_030511.pdf
* riikka_popupstore.jpg
* popupstore2.jpg

Comments