Pariisin paras vaatekauppa on suomalainen

Helsingin Sanomissa oli blogi- artikkeli, jossa kerrottiin, että Pariisin paras vaatekauppa on suomalainen. Menestystä tulee yleensä silloin kun on rohkeutta yrittää! Anna Ruohonenkin on varmasti kuullut lukuisia epäilyjä kun hän on ilmaissut joskus olevansa yksi suuri nimi vaatesuunnittelijoiden joukossa. Siis sellaisten kuin YSL, Channel, Dior ym. Ehkä hänelle on naurettu. Anna Ruohosen kaltaiset ihmiset osoittavat konkreettisesti että meitä on kahdenlaisia: niitä jotka puhuvat siitä, mitä toiset tekevät ja niitä jotka tekevät itse.

Ohessa kopio artikkelista ja tässä linkki alkuperäiseen: http://www.hs.fi/blogi/samisykontyylilla/a1305872681833?jako=fdeb1dcd9bb7cda7175b4b9ac37ac745&ref=fb-share 

Kirjoittajana on 
Onneksi olkoon Anna Ruohonen! Vaatesuunnittelijan kauppa Pariisissa on valittu kaupungin parhaaksi vaatetus- ja asustemyymäläksi.
Suomeksi sanottuna Parisiin paras muotikauppa on suomalainen.
Ja se on kyllä uutinen.
Valinnan teki Pariisin kauppakamari, joka poimi kaupungin 62 000 kaupan joukosta Ruohosen muotitalon, jonka nimi on Petite Maison de Couture de Anna Ruohonen.
Kilpailuun saivat osallistua myymälät, jotka ovat valmistuneet tai ne on saneerattu vuoden 2011 jälkeen. Ensimmäisen kerran kilpailu järjestettiin kaksi vuotta sitten, ja silloin saman sarjan voitti Seinen vasemmalla rannalla Saint-German-Des-Préssä sijaitseva Hermésin liike.
On aikamoinen saavutus, että pieni suomalainen yrittäjä pärjää samassa sarjassa maailman merkittävimpien muotitalojen kanssa.
Se tarkoittaa myös, että Ruohosen suuri taloudellinen satsaus kannatti. Hänen miehensä arkkitehti Pekka Littow on suunnitellut kuusikerroksisen talon, joka on kapea kuin huilu. Kerrospinta-ala on vain 23 neliötä.
Seinät ovat sinkkiä, terästä ja lasia. Ohikulkijat voivat seurata ikkunoiden läpi vaatteiden valmistumista ja niiden myymistä.
Talo on – muillekin kuin suomalaisille – nähtävyys, jota kannattaa käydä Pariisin matkoillaan katsomassa, ja miksei piipahtaisi sisäänkin. Ruohonen kehittää mallistojaan uutterasti ja puhuu laadun, ajattomuuden ja eettisen kuluttamisen puolesta. Ainutlaatuinen myymälä kuvastaa juuri sitä.

Comments