Kun yritys unohtaa olennaisen



 Positiivareissa (Ajatusten aamiainen) oli 31.3.2016 tarina siitä kun yritys unohtaa tärkeimmän asian:

 

OLEELLISEN UNOHDUS

  


Suuri elintarvikeyritys oli tuomassa markkinoille uudentyyppistä kissanruokaa. Myyntimenestyksen piti olla varma – tuotekehitys oli ottanut kaikki yksityiskohdat huomioon.

Pakkauksessa oli hellyttävä kissan kuva, johon 81 % kissanomistajista reagoi myönteisesti. Pakkauksen kansi oli uutta helposti avattavaa tyyppiä. Ruoka sisälsi vitamiineja, mineraaleja ja hivenaineita kissa-alan auktoriteetin, saksalaisen tohtori Katzin suosittelemassa suhteessa.

Uuden tuotteen hinta oli testattu oikeaksi. Sen lanseerauksessa käytettiin muodikasta mainostoimistoa. Mainosfilmit voittivat koti- ja ulkomaisia palkintoja. Filmit ajettiin ulos massiivisena kampanjana katsotuimmissa perheohjelmissa. Sisäänmyynti sujui erinomaisesti, tuotetta oli saatavana kaikissa ketjuissa.

Silti uusi kissanruoka epäonnistui. Miksi?
Valitettavasti kissat eivät pitäneet siitä.

-Iloinen myyntimies/Mercuri

Jos haluat tilata Ajatusten aamiaisen, se onnistuu tästä.




Lähetetty Windows Phonesta

Comments